Saturday, June 13, 2009

Selamat mengambil Exam !!

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum WBT sahabat2 seperjuangan sekalian.

Alhamdulillah ana baru saja tamat 3 projek in a row (OS, VLSI dgn Thesis). Heh banyakkan untuk selesaikan dalam masa hanya sebulan ni Bukannya sebab menunda kerja, tapi sebab kerja ni semuanya datang dalam masa yang sama and need to rush untuk semua sekali. Heh apa-apapun syukur ke hadrat Ilahi kerana dikurniakan kekuatan bagi diri ini untuk membuat yang terbaik. I did struggle several night to finish those projects. Minta maaf juga kepada sahabat-sahabat yang di luar sana yang ada tegur, tapi tak berkesempatan untuk membalas. Insya Allah dah habis exam semua sekali nanti kita akan berborak panjang ok ?? ^^

This week ada lagi 2 papers to go. Satu sinho wa sistem (Signal and System) dan lagi satu OS (Operating System). Hurm insya Allah moga2 ada kekuatan untuk menjawabnya.

Actually ada banyak yang tiba-tiba hinggap di fikiran ini untuk diceritakan kepada sahabat2 di luar sana. Bukanlah menarik sangat, tetapi sekadar menjadi perbincangan untuk sama-sama memantapkan diri sendiri. Apa-apa pun nanti lepas habis exam insya Allah kita akan berdiskusi sama-sama ye. ^^

Untuk sahabat-sahabat di Korea ini yang sedang menjalani peperiksaan final sem. All the best, jangan tidur banyak sangat ok !!

Pegang prinsip hidup ini dengan cemerlang (prinsip ini wujud selepas perbincangan dengan mun tiba-tiba hari tu...heh)
  • Berusaha sehingga dapat (될때 까지)
  • Jangan cepat berpuas hati !!!

Okeh sampai sini sahaja,

Semoga Allah mempermudahkan kita bersama. Dan semoga ilmu yang kita belajar ini akan membantu kita terutama sekali untuk mencapai kejayaan di akhirat.

Sentiasalah sama-sama menyeimbangkan usaha dunia dan akhirat insya Allah.

Hwaiting !!!

Hendaklah kamu mendengar, patuh dan taat (kepada pemimpinmu), dalam masa kesenangan (kemudahan dan kelapangan), dalam kesulitan dan kesempitan, dalam kegiatanmu dan di saat mengalami hal-hal yang tidak menyenangkan sekalipun keadaan itu merugikan kepentinganmu. (HR. Muslim dan An-Nasaa'i)

2 comments:

lailafillah said...

salam..bittaufiq wannajah akhi..

Anonymous said...

Salam.Good Luck Exam.Moga beroleh kejayaan yang dapat memartabatkan Islam