Tuesday, June 23, 2009

Tidak ku maafkan dosa ini

Bismillahirrahmanirrahim

Sesungguhnya bahagialah orang yang mati berjuang di jalan Allah.....~



Aku melihat keadaan yg berlaku,

Aku sedih....

Aku menitis air mata....

Apakah yang berlaku kepada saudara-saudaraku....

Sedangkan aku hanya duduk di sini tak berbuat apa-apa....

Aku mencari ilmu, aku cuba meningkatkan kekuatan diri....

Namun apakah cukup untuk ku berjuang mempertahankan mereka ini nanti....

Ya Allah, sesungguhnya aku menyimpan matlamat yang sangat besar....

Kerana itu aku berusaha bersungguh-sungguh menimba seberapa banyak ilmu yang boleh ku timba....

Untuk ku gunakan mempertahankan kalimah Mu....

Mempertahankan saudara-saudara ku....

Agar tidak ku melihat kematian mereka bersahaja di hadapan ku satu masa nanti....

Ya Allah, aku mohon jangan Engkau persia-siakn usahaku ini....

Walaupun kadang kala aku merasa letih....

Namun aku letak tepi dan cuba mencari sumber-sumber yang memberiku kekuatan....

Ya Allah seandainya aku tersasar walaupun sedikit, maka dekatkan aku kembali pada Mu....

Agar matlamat ku tidak luntur, agar semangatku tidak goyah, agar aku sentiasa dalam naungan Mu....

Ya Allah ku mohon, Engkau berilah juga kesedaran ini dalam diri sahabat-sahabatku....

Agar kami sama-sama dapat memantapkan diri....

Menimba ilmu, menimba pengalaman....

Untuk kami persiapkan diri berjuang di jalan Mu satu hari nanti....

Sesungguhnya hanya padaMu aku bermohon, hanya kepada Mu aku menitiskan air mata....

Amin, Ya Rabbal A'lamin

No comments: